ÅRSRESUMÉ 2010 del 2

JULI inleddes med knappt två veckors segling med familjen, en av dessa var på Hönö. Jag kom också på hur snyggt det är med vita naglar, var med och anordnade barnkalas med maskeradtema, hälsade på min kusin i hennes nya lägenhet och var husvakt innan A fick semester och vi var på sommarstället en underbar vecka och jag fyllde år. Började även gå runt med turban på huvudet.

 


 




AUGUSTI de två första veckorna var magi, vi var ute med båten i två veckor och det var det bästa på hela året! Fick även en lättare hjärnskakning som jag lyckades bli av med tills det var dags för en vecka på Gotland. Väl hemma förberedde jag mig för hösten med garderobsrensningar, inköp av nya skrivböcker och pennor. Firade systers födelsedag och plockade kantareller till svampmackor.







SEPTEMBER Började skolan igen och var riktigt inspirerad. Började även experimentera med spolar i håret och kom igång med mina powerwalks efter sommaruppehållet. Bakade rosa macarons till morfars 85-årsdag, började komma in i höst-rytmen med alla bra tv-program och myskvällarna hemma och bjöd hem tjejerna på tjejkväll. Hann även med att rösta, basta, göra massa äpplemos, var smakråd åt blivande brudar och brunchade med mina vänner.

 

 




OKTOBER Var på Ullared och en riktig myshelg med några kompisar! Sedan fick jag noja på att inreda om hemma vilket resulterade i en ny matsalsmöbel, hjälpte en vän att flytta, njöt av höstens sista solstrålar och var i Jönköping och på bröllopsmässa. Firade halloween utklädd till Snövit.


 



NOVEMBER Fick klart höstens projekt i skolan; projektbarbetet och det var dags för mössan att åka på. Gjorde mina efterlängtade kakfat och bjöd svärföräldrarna på fika vid vårt nya bord. Bakade en massa på pumpa, spelade sällskapsspel, vikarierade som lärare och såg den första snön falla. Sa hejdå till farmor och farfar som skulle utomlands i samband med att de bjöd släkten på middag, köpte kilklackar i mocka, hade tacokväll med vänner och hade roligt med mina små kusiner som jag lånade ibland. Kände in julstämningen i stan och firade in första advent med glögg och adventsstjärnor.







DECEMBER Hela månaden var humöret på topp, julen närmade sig ju och det var allmännt accepterat med julstämning! Jag tittade på en av lillebrors matcher, vikarierade litegrann, var på inflyttningsfest, gjorde julgodis och målade leopardnaglar på mig själv. Tittade på luciatåg, passade söta barn, såg tomteparaden i real life, högg gran och julpyntade hemma. Själv julen firades med familj och släkt och under sista delen av månaden var vi nästan hemma hos min familj 24/7. Var på min första julotta, hade kusinträff och avslutade året förkyld men med en rolig nyårsafton!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback