Middagstips

Idag när jag kom hem från skolan hade Andreas gjort jättegod mat till mig. Ett recept som jag hittade igår och går snabbt. Tillåt mig presentera: Tagligatelle med köttfärsbiffar i tomatsås.

Man gör bara vanliga biffar med färs, salt, peppar, lite potatismjöl och mjölk. Sen steker man ihop dem i stekpannan och under tiden gör man såsen: Häll en burk krossade tomater i en sil eller ett durkslag och låt det mesta av vätskan rinna av. Häll över tomaterna i en bunke och blanda ner 1dl grädde, 1tsk soya och smaksätt med lite salt och peppar. Häll såsen över biffarna och låt puttra i 3-4min. Servera med bandspagetti som jag säger, men tagliatelle om vi ska vara politiskt korrekta.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback