Omelett med gräddost och broccoli

Egentligen är denna omeletten med spenat men eftersom jag inte hade några spenatblad hemma och inte får käka något djupfryst så blev det med färsk broccoli istället. Tyckte dock att den smakade väldigt ingenting så nästa gång får jag nog koka dem med lite salt först. Dessutom rörde jag rätt mycket i min omelett så det blev snarare äggröra med grönsaker men smakar ju samma.

2 pers
2 ägg
60 g mozzarellatärningar
180 g gräddost
200 g färska spenatblad/ 200 g broccoli
200 g tomattärningar
salt+peppar

Vispa äggen, gräddosten och kryddorna. Häll dem i en stekpanna tills de börjar stelna lite. Tillsätt tomater och broccoli/spenat då och rör försiktigt i omeletten. Häll på mozzarellabitarna och servera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback