NYTTIGT SNACKS

Hittade ett recept i senaste buffétidningen, brukar inte läsa dom så jätteofta men idag så satt jag ändå bara och hade ont så då passade det bra. Det är havregryn som man rostar och sötar med honung och sedan blandar med ex. vaniljyoghurt. Det låter ju hur gott som helst en varm sommardag t.ex. så jag gjorde en sats när jag ändå var igång med bakandet, just nu står den i ugnen och rostas.


Honungsrostad havre

1 liter havregryn
1 msk kanel
1 dl vatten
1 dl flytande honung
rapsolja
salt

Sätt ugnen på 200°C. Blanda havregryn och kanel med 1/2 tsk salt i en bunke.Rör ihop vatten och honung med 3 msk rapsolja. Tillsätt det i den torra blandningen och blanda runt.

Häll ut blandningen i en långpanna. Rosta mitt i ugnen 15–20 minuter. Rör om några gånger under tiden. Låt kallna. Häll upp i burk med tätt lock.

Såhär smaskigt kan det se ut!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag blev också sugen när jag såg dessa. Var det gott?

2010-06-12 @ 08:32:02
URL: http://frokenlindholm.blogspot.com
Postat av: Linda

Ja det var det, jag öste på lite mer kanel och dessutom kardemumma för att då lite mer smak och det blev jättebra!

2010-06-12 @ 12:32:27
URL: http://lindahallmanblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback