PIROGER OCH BRÖD

Det blev en bakdag igår, jag gjorde piroger som jag har kommit på är väldigt käckt att ha i frysen. Bara att värma när man vill ha lite lunch men inte hinner/orkar laga något. De går ju även att äta kalla, vet dock inte hur gott det är, oftast tycker jag det är godare med varm mat än kall. Jag gjorde både med vanlig deg och med fullkornsdeg, och några med köttfärs, ris och rivna morötter och en hel massa andra med hackad lax, finskurna ägg och en massa dill. Laxpirogerna är lätt min favorit!

Satte en degar och gjorde några brödkakor, jag ska ju bort i nästan två veckor snart och för att A inte ska behöva gå och köpa bröd (då köper han helst färska ljusa frallor) så gjorde jag och la i frysen. Och när i provsmakade sa han att jag alltid skulle baka sådant bröd för det var det godaste han ätit som han kunde komma på så jag kände mig lite nöjd. Receptet hittar ni här.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Linda du är helt otroligt effektiv! Varje gång man kikar in här har du ett nytt inlägg. Är djupt imponerad...

2010-06-24 @ 13:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback