GRÖNSAKER OCH OXFILE

Jag gick upp lite förra helgen (konstigt...) efter alla goda saker och zero motion (förutom lite vedkastande) så jag har ätit nyttigt denna veckan. Till middag stekte jag, i liiite olja, rotfrukter och oxfile med citronsaft på. Mumsit!

Undrar om det tänker sluta regna någon gång och bli lika varmt som igår för isåfall skulle jag bli glad, då funkar mina fredagsplaner nämligen...


4 personer (eller 1 person och tre matlådor...)

4 morötter
4 potatisar
haricots verts efter behag
500-600 g benfri oxfile
1 citron
salt, peppar

Strimla oxfilen och stek i panna. Skala och skär morötter och potatisar i skivor, när köttet har ca 15 minuter kvar häller du i dom i stekpannan med haricots verts. Stek tills det är nästan mjukt. Pressa citronsaft över och krydda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback