FISK MED CASHEWNÖTSTÄCKE

För ett par månader sedan blev jag bjuden på fisk under ett täcke med cashewnötter och nu bestämde jag mig för att prova på det själv. Jag använde mig av pangasiusfiléer men det går bra med vanliga frysta fiskblock också, men cashewnätstäcket är absolut det godaste!

4 port

800 g fisk

2 dl naturella cashwnötter
4 msk ströbröd
3 msk flytande margarin
1 1/4 dl chilisås
2 st pressade vitlöksklyftor
rivet skal från 1,5 lime
valfria hackade färska örter

Lägg fisken i en smord form. Grovhacka nötterna, blanda dessa med resterande ingredienser + citronpeppar och salt. Ställ mitt i ugnen i 225 grader och låt stå ca 20 minuter. Servera med ris!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback