GRÖTOMVÄND

Från att ha varit en som fnös åt havregrynsgröt som nån klisteraktig kaka så har jag numera blivit en riktig gröt-experimenterare och en konsument av stora mått. Men för att inte tröttna så måste jag ha variation på det, så därför varierar jag mellan havre - och råggröt och "pålägg".

Här nedan är mina favoriter (som jag slänger i innan jag stoppar in det i micron); svart vinbär, hallon och kanel sampt pepparkakskryddor. Andra favoriter är det klassiska äpplemoset som jag klickar på efter mjölken, och fruktbitar som jag också lägger på efteråt.


Det ser kanske inte så gott ut men det är det. Idag ska vi till badhuset med alla klass 5:or så jag ska lägga ner min matsäck i väskan nu!


Svartvinbärs-gröt


Hallongröt

 

Kanelgröt (pepparkaksgröten ser likadan ut men jag blev lite besviken för jag förväntade mig att den skulle vara söt och god som pepparkakor - vilket den självklart inte är.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback