SAME SAME BUT DIFFERENT

Efter att jag tröttnat lite på att strimla fläskfilen och grönsakerna i stekpanna för att steka dem så letade jag igår kväll fram ett nytt recept. Samma ingredienser men i ugnen istället.

Stek fläskfilen så att den får färg. Dela den sedan på mitten (som en fralla) och fyll med citronsaft och hackad färsk basilika. Lägg i ett luftigt foliepaket i ugnen. Skär morötter, palsternacka i stavar och lägg på en plåt med hariqot verts. Krydda och låt stå i ugnen 30 minuter i 200 grader. En rödvinssås till sitter perfekt (om man inte måste tänka på kalorierna)

Nu ska jag på bröllopsmässan med min syster ifall ni undrar vad jag gör upp såhär tidigt en lördagmorgon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback