MIN MUSLI

Kvällsfika idag blev vaniljyoghurt med min egna musli. Finns ett recept under receptkategorin tror jag men jag tar det lite snabbt igen. Jag bara blandar diverse olika frön, gryn och nötter som jag för tillfället har hemma i skafferiet.

 

Det brukar bli havregryn, grahamsgryn, vetekli, rågkli, linfrön, hackade nötkärnor och ibland lite valnötter eller andar nötter. Allt detta blandar jag med lite olja och lite vatten tills det klumpar ihop sig litegrann. Sedan sätter jag in det i mitten av ugnen och låter det stå där i ca 250 grader tills det har fått lite färg. Rör om några gånger med stekspaden också. Innan jag lägger det i en tätslutande burk så häller jag ner russin och blandar runt alltsammans. Nyttigt som bara den!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback