GODASTE BRÖDET NÅGONSON

Detta måste vara typ det godaste brödet som jag nånsin har smakat, hur gott som helst! PROVA säger jag bara! Jag fick receptet från mamma härom veckan och sedan jag bakade det älskar jag att gå och skära en jättetjock skiva som är proppad med frukt och nötter, bre smör på och ställa mig vid fönstret och titta ut på alla folk som går förbi medan jag äter upp den.


3 bröd


1 l fil
3 dl mörk sirap
1 dl vetegroddar
2 dl havregryn
2 dl grovt rågmjöl
2 dl grahamsmjöl
2 dl rågsikt
6 dl vetemjöl
5 msk bikarbonat
nötter, torkad frukt (jag hade i ca 300 g hasselnötskärnor+valnötter samt lika mycket russin och aprikoser)


Bland ihop de torra ingredienserna. Tillsätt fil och sirap. Häll i smorda formar i 180 grader i 75 min.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback